În primii zece ani ai acestui mileniu, România s-a transformat radical. Au apărut pieţe noi, altele s-au schimbat din temelii, salariile au crescut, iar românii au călătorit mai des în străinătate după ce operatorii low-cost au "descoperit" pe hartă şi România. Sectorul bancar, ce a creat aproape de la zero o piaţă, cea a creditelor pentru persoane fizice, a finanţat explozia de bunăstare ce a caracterizat România până în 2008.
Zboruri low-cost: intrarea pe piaţă a companiilor "ieftine" a dublat traficul aerian
La începutul deceniului conceptul de zboruri low-cost nu exista în România. Abia în 2004 era anunţat de către compania italiană Volareweb primul zbor low-cost către Veneţia cu plecare din Bucureşti şi Timişoara, cu preţuri începând de la 20 de euro pe cursă. Ulterior şi italienii de la My Air şi slovacii de la Sky Europe inaugurau zboruri de pe aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa. Cei mai mari jucători de pe piaţa low-cost aveau să devină însă compania Blue Air (deţinută de Nelu Iordache) şi transportatorul aerian ungar Wizz Air, care au început să opereze în 2005, respectiv 2006. Astfel că de la 4,4 milioane de pasageri înregistraţi pe toate aeroporturile din ţară în 2005, când abia îşi făceau simţită prezenţa companiile low-cost, piaţa aeriană a ajuns anul trecut la aproape 9 milioane de pasageri, contribuţia Wizz Air şi a Blue Air fiind de aproape 37%, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România şi calculelor Ziarului Financiar. Românii au început să călătorească mai mult datorită preţului mai mic la biletele de avion, dar şi noilor destinaţii introduse de jucătorii aerieni low-cost. Mirabela Tiron
Fondurile private de pensii: active de un miliard de euro în câţiva ani
Pensiile administrate privat, considerate a fi afacerea următoarelor decenii, deoarece vor aduna active de zeci de miliarde de euro, au schimbat