Majoritatea clienţilor reclamă perceperea comisionului de risc, chiar şi după intrarea în vigoare a ordonanţei, majorarea dobânzii, redenumirea comisioanelor şi perceperea comisionului de analiză a dosarului, în ciuda faptului că dosarul de creditare nu a fost finalizat, potrivit unui post de televiziune. Ordonanţa 50 a dat mari bătăi de cap instituţiilor bancare. De când a intrat în vigoare, mii de clienţi au depus reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, nemulţumiţi de clauzele din contractele de creditare.
În total, în cele peste şase luni de când a intrat în vigoare Ordonanţa 50 privind contractele de credit, au fost înregistrate aproximativ 7.500 de reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Instituţiile bancare au primit până acum 1.487 de amenzi, în valoare totală de peste 27.000 de lei. Majoritatea clienţilor reclamă perceperea comisionului de risc, chiar şi după intrarea în vigoare a ordonanţei, majorarea dobânzii, redenumirea comisioanelor şi perceperea comisionului de analiză a dosarului, în ciuda faptului că dosarul de creditare nu a fost finalizat.
Cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi de prevederile contractelor de creditare au fost în Bucureşti. Aproximativ 850 de persoane au reclamat aceste clauze la ANPC. Capitala este urmată de Iaşi, cu 745 de reclamaţii, Mehedinţi cu 578 şi Cluj cu 437.
Majoritatea clienţilor reclamă perceperea comisionului de risc, chiar şi după intrarea în vigoare a ordonanţei, majorarea dobânzii, redenumirea comisioanelor şi perceperea comisionului de analiză a dosarului, în ciuda faptului că dosarul de creditare nu a fost finalizat, potrivit unui post de televiziune. Ordonanţa 50 a dat mari bătăi de cap instituţiilor bancare. De când a intrat în vigoare, mii de clienţi au depus reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, nemulţumiţi d