Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, reia unul dintre subiectele preferate ale predecesorilor săi Ludovic Orban şi Radu Berceanu, şi anume mutarea zborurilor low-cost de pe aeroportul din Băneasa pe cel din Otopeni.
Astfel o temă dezbătută încă din 2008, dar fără niciun rezultat concret, este readusă pe agenda publică şi de noul ministru al transporturilor, care spune că aeroportul din Băneasa trebuie să devină un "city airport" de pe care să nu mai opereze companiile low-cost, ci doar aeronavele mici cu trafic de business.
De pe acest aeroport, care a avut o cifră de afaceri de 21,6 mil. euro şi un trafic de două milioane de pasageri anul trecut, operează companiile Blue Air, Wizz Air şi altele.
"(...) Din 2013 aeroportul Aurel Vlaicu va deservi în general curse mici, în marea majoritate business sau VIP", spune Boagiu.
Întrebat de ZF care au fost în acest an cursele VIP operate din România, reprezentanţii aeroportului Aurel Vlaicu şi cei ai companiilor aeriene au transmis că "nu există". "Sunt nişte curse operate de private jet-uri", a declarat Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Naţionale a Aeroporturilor, care administrează cele două aeroporturi din Capitală.
Din 2008 cursele low-cost au fost "mutate" pe aeroportul din Otopeni de către fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban, care susţinea că aeroportul din Băneasa trebuie să devină un heliport şi să fie deschis doar pentru avioanele private şi aeronavele mici, însă nimic din ce-a anunţat nu s-a concretizat.
Şi Radu Berceanu, predecesorul actualului ministru al transporturilor, a "mutat" doar la nivel de anunţ zborurile low-cost pe fostul aerodrom militar din Alexeni (judeţul Ialomiţa).
Actualul ministru al transporturilor a transmis că în urma mutării curselor low-cost pe aeroportul din Otopeni, preţul unui bilet low