Pe site-ul francez Paris Historique este postat un articol, „Bucarest – une autoroute au millieu de la ville” („Bucureşti – o autostrada prin mijlocul oraşului”), în care se face referire la distrugerea unei zone mitice a Bucureştiului.
Zona Matache, precum şi alte opt zone construite protejate, creşterea de fapt a traficului prin construcţii de birouri de-a lungul şoselei, dispariţia micilor ateliere, lipsa totală de transparenţă a primăriei şi interesele imobiliare oculte din spatele afacerii sunt prezentate în articol.
"În timp ce toate capitalele civilizate descurajează folosirea maşinilor, pentru a favoriza spaţiul public pietonilor, municipalitatea Bucureştiului are un proiect care vizează construiea unei autostrăzi în inima zonei istorice, unică în felul său", începe comentariul Doinei Vella, de la Asociaţia Pro-Do-Mo.
De asemenea, Observatorul Urban al Uniunii Arhitectilor publică un articol al lui Florin Bălteanu, despre imobilul din strada Berzei nr. 34/ strada Ştirbei Vodă nr. 89, pe care Sorin Oprescu intentionează să-l demoleze.
Articolul menţionează cererile de clasare de urgenţă ale imobilului ca monument istoric depuse de Uniunea Arhitecţilor la Ministerul Culturii şi la Direcţia de Cultură Bucureşti, cereri bazate pe studiul istorico –arhitectural al Cezarei Mucenic. Studiul a fost realizat în 2008, la comanda Primăriei Capitalei.
Nici Ministerul Culturii, nici Direcţia de Cultură Bucureşti nu au răspuns cererii Uniunii Arhitectilor, deşi legislaţia îi obligă la un răspuns în trei zile.
Scandal în stradă
În zona Berzei, poliţiştii comunitari îi somează pe locatari să-şi părăsească locuinţele. Cei mai mulţi au început încă de aseară să-şi adune avutul pentru a-şi părăsi casele în care s-au născut.
Somaţia de evacuare a imobilelor a expirat, aşa că locuitorii din blocul de la n