Cele două firme care construiesc Autostrada Soarelui pe tronsoanele Cernavodă - Medgidia (Colas SA) şi Medgidia - Constanţa (Asocierea Astaldi SPA şi Max Bögl) au spus că singurele piedici care stau în evoluţia rapidă a lucrărilor sunt exproprierile.
„Este vorba de identificarea cu greutate a proprietarilor şi planurilor cadastrale“, a declarat prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz. Sunt situaţii, cum ar fi terenul din dreptul punctului giratoriu de unde ar trebui să se continue autostrada la Cernavodă unde sunt câte doi proprietari pe aceeaşi porţiune de teren: unul împroprietărit de primărie, iar celălalt care şi-a obţinut titlul în instanţă.
Constanţa: Pe şantierul Autostrăzii Soarelui FOTO Iaşi: Lucrările la centură, blocate de exproprieri
Astfel de situaţii sunt des întâlnite pe traseul autostrăzii, iar identificarea proprietarului şi a planului sunt aspecte care „mănâncă“ mult timp, spun constructorii.
Traseu spre sud-est
Traseul are o orientare spre sud-est şi traversează mai multe canale de irigaţii şi drumuri comunale. În dreptul km 180+788, autostrada subtraversează CF Medgidia - Negru Vodă printr-un pasaj subteran cu două deschideri, câte una pentru fiecare cale a autostrăzii.
Constanţa: Am testat primii doi kilometri de Centură
La km 183+095 autostrada intersectează DJ 381, care face legătura între Medgidia şi Ciocârlia de Sus. Aici va fi Podul 16, unde se amenajează nodul rutier Valea Dacilor şi centrul de întreţinere, iar la o distanţă de aproximativ 2 kilometri se va amenaja spaţiul de servicii Siminoc. Trebuie precizat că va fi singurul nod rutier de acces pe autostradă pentru locuitorii din Medgidia, următorul fiind abia la intersecţia cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa, pe DN39 în propiere de Agigea.
Lucrări avansate la podurile de pe traseu
La km 187+120 autostrada sup