Primul semestru al acestui an a adus scăderi pentru companie, dar în a doua parte a anului s-a ajuns la o evoluţie pozitivă
Compania Oriflame România va avea în acest an o cifră de afaceri în uşoară creştere, de până la 5%, după ce în 2009 a rulat aproximativ 20 de milioane de euro.
Oriflame a înregistrat o scădere în prima jumătate a anului 2010, însă vânzările companiei au avut o evoluţie pozitivă în al doilea semestru. În trimestrul al treilea, compania a raportat un plus de 25%, una dintre cele mai accelerate creşteri la nivelul grupului Oriflame, în Europa şi la nivel global. "Am luat măsuri în trei arii - am ajustat programele de vânzări şi marketing, am îmbunătăţit preţurile, cataloagele, ofertele şi sistemul de livrări, din luna septembrie începând livrările la domiciliu", a declarat, joi, Pavlina Marinova, managing director Oriflame România, într-o conferinţă de presă organizată cu ocazia a 15 ani de activitate a companiei în România.
Românii s-au orientat spre produsele mai ieftine
Marinova a spus că pe piaţa locală a cosmeticelor se observă în prezent o modificare a comportamentului consumatorilor, aceştia optând să cumpere pentru sărbătorile de iarnă un singur produs, faţă de un set în alţi ani.
Reprezentanţii Oriflame au adăugat că România se află în top 15 al ţărilor în care operează compania, după vânzări şi numărul de clienţi direcţi. La nivel local, compania are în prezent peste 58.000 de clienţi direcţi şi consultanţi.
Cu toate acestea, Marinova a declarat că bugetul alocat de către români cosmeticelor "este foarte departe" de nivelul ţărilor din Europa de Vest, dar este comparabil cu ţările din centrul şi estul Europei, ridicându-se la 200 de lei pe lună.
"Acesta este şi motivul pentru care România are un important potenţial de creştere în următorii 10-20 de ani", a spus Marinova.
Orifl