Știați că la olimpiadele internaționale se dau medalii pentru jumătate din participanți?
+ Click pe grafic pentru mărire +
“Medaliile olimpicilor” sunt argumentul ultim împotriva tuturor evidențelor că educația din România este o catastrofă. De vreme ce medaliile există, înseamnă că educația românească ar fi totuși bună de ceva – aşa sună teoria.
Chiar și dacă elevii români ar lua multe medalii, argumentul tot ar fi fals. Cei patru cinci elevi care sunt vârfuri la o disciplină și care fac pregătire separată pentru un concurs nu spun nimic despre educație. Pentru fiecare elev care participă la o olimpiadă internațională, 10.000 de analfabeți funcționali rămân acasă și se pregătesc să îngroașe rândurile asistaților.
Însă e greșită până și premiza. Românii nu iau multe medalii. În cel mai bun caz se poate spune că performanța României este mediocră.
Anual se țin sute de concursuri școlare internaționale. “Olimpiadele” sunt mai “speciale” pentru regiunea asta. Inventate de foștii comuniști estici, ele au reușit să obțină susținerea ONU. Zeci de țări participă, însă doar cele din fostul Tratat de la Varșovia și China le acordă atenția maximă.
În România, ele au fost motiv de propagandă. La început, când erau doar o mână de competitori, România reușea uneori să termine înaintea Cehoslovaciei sau a RDG. Pe măsură ce numărul țărilor participante a crescut, a crescut și numărul medaliilor puse la bătaie. Chiar și așa, România a început să câștige din ce în ce mai rar. Însă propaganda a continuat. Cea mai mare manipulare este anunțarea numărului de medalii, care sugerează ideea de podium. În realitate, podiumul este de fapt o tribună.
Matematică: Prima ediție a fost organizată și câștigată de România în 1959. Participau cele 7 state ale Tratatului de la Varșovia. În total, România a câștigat cinci ediții din cele 50 de ediții de până acu