Clasaţi pe antepenultimul loc, elevii români se află în poziţia la care îi condamnă o legislaţie care nu pune accent pe corelarea materiilor.
Jale mare după aflarea rezultatelor testului PISA desfăşurat anul trecut! România continuă seria jenantă a clasărilor inferioare, de astă dată situându-se pe locul 49 din 65 (numărul ţărilor evaluate). Sub România se mai clasează doar două ţări europene: Albania şi Muntenegru.
Conducerea Inspectoratului Şcolar Galaţi nu este surprinsă la aflarea acestui rezultat jenant.
„Învăţământul românesc, aşa cum este croit după legile din educaţie, nu reuşeşte să-i asigure elevului acea interdisciplinaritate între materii. Din punctul meu de vedere, legislaţia trebuie armonizată cu testele PISA, chiar dacă ele nu contează în stabilirea ierarhiilor”, afirmă inspectorul general adjunct, Onuţ Atanasiu.
Acesta mai crede că o altă soluţie ar fi analizarea testelor din anii precedenţi şi explicarea lor în „plenul” clasei.
Din păcate, există şi destui profesori care ar întâmpina dificultăţi în cazul în care ar fi testaţi PISA.
După evaluarea rezultatelor, primul loc este ocupat de China (regiunea Shanghai), după care urmează Coreea şi Finlanda.
Ca şi la precedentele evaluări, copiii români au tratat cu superficialitate aceste teste. Mulţi dintre ei nu au înţeles însă rolul lor şi au răspuns „în dorul lelii”!
La studiu au participat peste 500.000 de elevi din peste 70 de ţări şi teritorii, iar România s-a clasat pe locul 49 la Lectură, 47 la Matematică şi 48 la Ştiinţe.
Testul PISA este un studiu comparativ internaţional, pretestarea lui nu urmăreşte ierarhizarea şcolilor sau a elevilor, iar rezultatele nu sunt făcute publice.
Scopul testului este de a identifica problemele legate de modul în care sunt evaluaţi elevii. Domeniul pr