Ponderea exporturilor companiei a crescut cu peste 10% comparativ cu 2009
Bulgaria şi Ungaria principalele pieţe pentru produsele "made in Romania"
Ruukki România, parte a grupului finlandez Ratauruukki, a atins un nivel al exporturilor de 40% din producţia totală a fabricii de la Bolintin Deal, principalele pieţe de desfacere fiind Bulgaria şi Ungaria, ţări în care sunt vândute 35%, respectiv 22% din produsele fabricate în România care merg la export, se arată într-un comunicat al companiei, remis ieri, redacţiei.
Alte pieţe pentru care Ruukki livrează produse fabricate la Bolintin Deal sunt Cehia şi Slovacia cu 17%, respectiv 11% din exporturi. Restul de 15% vizează pieţe ca Rusia, Slovenia, Polonia sau Finlanda. Compania exportă către aceste ţări structuri metalice, panouri termoizolante şi profile de faţade. "Anul trecut am realizat o creştere în volum de 10%. Pentru anul în curs am păstrat o ţintă de creştere similară. Majorarea exporturilor reprezintă una dintre soluţiile adoptate în acest sens", a declarat într-un comunicat, Marian Pîrvu, vicepreşedintele Ruukki Construction România şi Bulgaria. Potrivit acestuia compania produce local şi generează exporturi de produse realizate în România, iar aceasta, într-o anumită măsură desigur, poate constitui pe termen lung un factor pozitiv în ceea ce priveşte indicatori precum deficitul bugetar sau chiar percepţia României ca şi ţară producătoare de materiale de construcţii.
Panourile sandwich, miza producătorului de materiale de construcţii
Compania a mizat pe exportul de panouri sandwich, linia de producţie din România fiind una dintre cele mai tehnologizate. "Pregătirile pentru lansarea acestei secţii au durat cel mai mult, deoarece a fost nevoie de o calibrare atentă a maşinilor. Panourile PIR produse de Ruukki au o rezistenţă superioară la foc, fiind nevoie de 60