Sorin Oprescu vrea să construiască un bulevard care să traverseze Capitala de la nord la sud, fluidizând astfel considerabil circulaţia. Arhitecţi şi ONG-uri, apărători a ceea ce a mai rămas din Bucureştiul vechi, îl acuză că demolează fără discernământ. Printre victimele care i se impută, fostul cinematograf Feroviarul, o fostă clădire deosebită, care zace însă în ruină de ani de zile, străjuit de faţada unei case boiereşti, incendiată după Revoluţie
Nu mai e un secret pentru nimeni - Bucureştiul este traducerea citadină a ideii de haos: rutier, arhitectonic, mobilier stradal, infrastructură, spaţii de recreere. La fiecare pas se sapă, se construieşte, se dărâmă.
Provizoratul pare infinit, nesimţirea constructorilor care sparg imediat fiece colţ de oraş, odată pus la punct, nu are limită. Bucureşteanul, cu nervii întinşi la maximum, zace mii de ore pe an în ambuteiaje, se accidentează grav, dacă nu-şi pierde viaţa, înghiţit de veşnice excavaţii nesemnalizate. Din tot acest haos, unii trăiesc bine, învârtind bani grei pe degete.
Peste toate, nimeni nu răspunde de nimic. Exemplul cel mai concludent al lipsei de organizare şi cooperare între administraţie, primării şi ONG-uri este ceea ce se întâmplă de ani de zile pe traseul viitorului bulevard, diametrala nord-sud, aşa cum i se spune.
Scandal ca la piaţă
Aflată în apropierea Gării de Nord, vizavi de istorica Piaţă Matache Măcelaru, intersecţia străzii Buzeşti cu Calea Griviţei este nodul gordian al polemicii iscate între primarul general, Sorin Oprescu, şi reprezentanţii unor asociaţii, care se luptă ca Bucureştiul să redevină un oraş european, curat şi civilizat, protejându-şi totodată clădirile de patrimoniu, care au mai supravieţuit în Capitală.
Prin această intersecţie urmează să treacă "diametrala" lui Oprescu, un bulevard care va lega nordul de sud, pri