UPDATE 2 - 14:00 - Cum a ajuns Tonel Ursachi să dea “tunul” de la aviară
În acest context, însă, pe data de 15 octombrie 2005 învinuita Hîncu Mihaela Sorina a dezinformat factori de decizie din cadrul Ministerului Transporturilor, la nivel de director general şi secretar de stat, pretinzând în mod neadevărat că acest minister ar fi primit sarcini în instituirea unor bariere de dezinfecţie în unele puncte rutiere şi feroviare şi recomandând la fel de insistent firma LUMI S.R.L. Iaşi care, la data respectivă, avea un singur angajat şi niciun fel de utilaje.
Unii factori de decizie au arătat că cel puţin CNCFR are propriile instalaţii de dezinfecţie a vagoanelor şi nu e necesară angajarea unor firme, însă n-au fost luaţi în seamă, datorită presiunilor făcute de învinuita Hîncu Mihaela Sorina.
La insistenţele deosebite ale învinuitei Hîncu Mihaela Sorina, Ministrul Transporturilor a emis în acest sens Ordinul nr. 1572 din 15 octombrie 2005, prin care a cerut expres CNADNR şi CFR să demareze operaţiuni specifice iar Agenţia de Sănătate Publică, condusă de către inculpată, să supravegheze operaţiunile.
S-a stabilit în mod cert că la data de 15 octombrie 2005, data emiterii acestui ordin, Comandamentul Antiepizootic Central nu ceruse în niciun fel implicarea Ministerului Transporturilor.
Instalarea acestor filtre de dezinfecţie s-a făcut doar în strictă înţelegere cu învinuita Hîncu Mihaela Sorina şi inculpatul Butean Victor şi au fost folosite ca pretext tocmai pentru a invoca necesitatea implicării Ministerului Transporturilor cât mai de timpuriu în această acţiune.
În concret, amplasarea acestor filtre a constituit motivul presiunilor pe care, ulterior, tot inculpaţii Hîncu Mihaela Sorina şi Butean Victor le-au făcut ca un feed-back asupra membrilor Comandamentului Antiepizootic Central, insist