Sunt niste ani de acum, si nici anul acesta nu face exceptie, de cand, abia intrati in luna noiembrie, reclamele din presa ne anunta ca marile magazine deja s-au aprovizionat cu marfa de Craciun si imaginile, beculete multicolore si staniol stralucitor, curg nemilos, de zeci, de sute de ori pe zi, pe ecranele televizoarelor.
De Sfantul Andrei presa vorbeste tot de cadouri si targurile de brazi, iar peste sarbatoarea Sfantului Nicolae se trece abia atingand subiectul pentru ca intaietate are Mos Craciun, mai bogat si costumat in rosu aprins, cu chip rumen de om bine hranit, si care aduce cadourile cu sania sau cu avionul nu intr-o punguta, niste bomboane.
Orasele se grabesc sa-si puna straie noi, de sarbatoare, si brazii, care mai de care
mai aratosi, ca la concurs, imbodobiti cu "nimic" stralucesc de departe in
puterea noptii alaturi de reclamele agresive care te invita ba intr-un magazin ba intr-altul.
In parcarile supermarket-urilor, in piete, in mijloacele de transport si alte locuri aglomerate, grupurile de colindatori si-au facut deja aparitia si, fara sa intrebe ori sa-si ceara permisiunea, incep sa colinde, sa sorcoveasca si sa injure ori sa scuipe daca nu le dai cat cer ei sau daca sunt tratati cu indiferenta.
Si imaginile cu munti de cozonac pe care-i tot arata la televizor, porcul si produsele care se pot face din carnea lui, sarmalele aburinde si colacii facuti ca rasplata pentru colindatori parca-ti taie pofta si simti cum te saturi doar privindu-i.
E prea mult si ajungi in saptamana Craciunului, atunci cand cu adevarat ar trebui sa
inceapa pregatirile pentru sarbatoare, sa nu mai ai chef de nimic, plictisit si
satul de cat si ce ai vazut de multe saptamani.
Totul e reclama si comert. Craciunul nu mai are nimic din semnificatia de alta data. Comercianti si cump