Cele mai vândute mărci, în noiembrie, au fost Dacia, cu 4.105 unităţi, Renault, cu 1.030, şi Skoda, cu 1.026
Încurajate de programul Rabla dar şi de anunţul privind mărirea taxei auto începând cu ianuarie 2011, vânzările de maşini noi au explodat în noiembrie.
Dacia şi Renault, cele mai vândute mărci
Astfel, luna trecută românii au înmatriculat 11.440 de autoturisme noi, în creştere cu aproape 35% faţă de luna similară a anului precedent, conform datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cele mai vândute mărci au fost Dacia, cu 4.105 unităţi (creştere de peste 45% faţă de noiembrie 2009), Renault, cu 1.030 de unităţi (creştere de 75%), Skoda, cu 1.026 de unităţi (creştere de 26,5%), şi Opel, cu 845 de unităţi (creştere de 103%). Per total însă, în primele 11 luni ale acestui an, numărul înmatriculărilor a scăzut cu 22%, la 82.069 de unităţi faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când au fost înmatriculate 104.000 de unităţi. Primul impuls a fost dat de anunţul privind prelungirea valabilităţii voucherelor Rabla. Iniţial, valabilitatea dura până pe 23 noiembrie. Anunţul privind prelungirea acestei perioade a fost făcut aproape de mijlocul lunii noiembrie, ceea ce i-a îndemnat pe doritori să se grăbească să profite de cele 31.000 de vouchere care erau încă disponibile. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a anunţat atunci că voucherele pot fi folosite până pe 31 ianuarie 2011.
Ulterior, acelaşi ministru a anunţat că taxa auto se va majora de la începutul anului viitor, ceea ce i-a determinat pe cei care vor să îşi cumpere o maşină, indiferent că era vorba despre una veche, la mâna a doua sau de una nouă, să viziteze dealerii sau târgurile de maşini. În ceea ce priveşte strict dinamica vânzărilor, respectiv creşterea procentuală, rezultate foarte bune au avut Infiniti, divizia de lux a constructorulu