Erotism, suspans, umor sec - filmul românesc intră în viaţa personală
După o lungă absenţă, în care au lăsat locul temelor istorice, politice, sociale, morale, scenele de dragoste revin în forţă în filmul românesc. "Marţi, după Crăciun" începe într-un dormitor, pe un pat. Şi continuă palpitant cu alte incinte din viaţa şi activitatea domnului Paul Hanganu (Mimi Brănescu), soţ, tată şi amant pasional.
Acţiune intensă
"Intimitatea conjugală poate fi mai captivantă decît filmele de acţiune!", spunea regizorul Radu Muntean. Dovada e "Marţi, după Crăciun", care, comenta revista "Premiere", "te prinde prin intensitatea situaţiilor, prin dialogurile expresive şi prin calitatea interpretării. În triunghiul amoros, fiecare dintre cei trei actori îşi apără personajul, cu speranţele şi slăbiciunile lui".
Serile în oraş, cu prietenii, mersul la cumpărături, mersul la şcoală, cu fetiţa, sărbătorile în familie, aparatul dentar, micul, nevinovatul "divorţ" de colegul de bancă, skateboard-ul, delegaţiile, jumătate de şifonier, toate astea se opresc în aşteptare. Ce va decide bărbatul? "Simţi că orice alegere ar face, o parte din lumea lui se destramă", comenta "Liberation".
"Un film magnific"
"Marţi, după Crăciun" te ţine cu sufletul la gură pînă la sfîrşit. Printre glume, mărunţişuri zilnice, planuri de vacanţă, simţi tensiunea, "neliniştea surdă, transpusă aproape în timp real", nota "L'Express", adăugînd: "E un film magnfic, pe o temă veche de cînd lumea".
Filmul lui Radu Muntean a fost aplaudat în picioare la Cannes, unde a fost selecţionat în secţiunea "Un Certain Regard". Şi e unul dintre motivele pentru care "Los Angeles Times" a ajuns la concluzia că "românii nu pot face filme proaste. Se pare că e ilegal la ei în ţară. Sau asta nu există în ADN-ul lor".
În noiembrie, "Marţ