Fosta mare glorie a formaţiei catalane crede că cele 165 de milioane de euro ale sponsorului Barçei nu compensează pierderea unei tradiţii de 111 ani şi a unicităţii echipei în lume.
Johan Cruyff critică decizia Barcelonei de a vinde publicitate pe tricouri, sfârşind astfel o tradiţie care dura de 111 ani, de la înfiinţarea clubului blaugrana. Olandezul crede că nu era necesar acest contract de sponsorizare, dat fiind că presupune doar "6 sau 7% din buget".
"Aş fi înţeles să facă asta pentru 100% din buget. Hai 80%! Chiar şi 60%, dar nu pot fi de acord niciodată să fie făcută pentru 6 sau 7 procente. Eşti un club unic în lume, nimeni nu şi-a menţinut intact echipamentul de joc în întreaga istorie şi în acelaşi timp eşti cel mai competititiv din lume. Vei vinde această unicitate pentru 6 sau 7% din bugetul tău? Atât de geniali sunt ei încât au văzut în trei luni ceea ce alţii nu au văzut în şapte ani", se întreabă Cruyff în editorialul său din El Periodico de Catalunya, intitulat "Murdărind tricoul? Nu, mulţumesc!".
Fostul jucător şi antrenor al Barcelonei consideră că astfel se pierde una din caracteristicile clubului, ceea ce-l făcea unic. "Eu înţeleg că astfel pierzi mai mult decât câştigi. Că dai un enorm pas în spate. Că devii vulgar, înţelegând vulgaritatea ca ceva extins, ceva ce fac toţi, 99,9% din cluburile din lumea asta. Vânzând tricoul, îmi demonstrează că sunt foarte puţin creativi", a mai scris Cruyff.
Citeşte pe adevarul.es ce spune fosta mare glorie a Barcelonei despre acordul cu UNICEF şi află ce prevede contractul care l-a iritat pe Cruyff.