În unele firme de profil 90% din angajaţi sunt femei
Specialiştii din industrie explică această tendinţă prin abilităţile de comunicare mai complexe ale femeilor
Domeniul este dominat de doamne „pentru că este nevoie de o mână de fier într-o mănuşă de catifea“
În România, PR-ul este una din singurele industrii care, în mare parte, este condusă de către femei, fapt ce nu se întâlneşte şi în alte ţări. Însă, în ultima perioadă, s-a observat o majorare a numărului de bărbaţi care lucrează şi care conduc agenţii de relaţii publice.
„Este evident de ce doamnele domină acest domeniu, cel puţin numeric", a declarat pentru Curierul Naţional, Hortensia Năstase, Managing Partner Lowe PR, adăugând că vestea bună este că în ultima vreme au apărut din ce în ce mai mulţi bărbaţi în PR. "PR-ul nu înseamna o viaţă rezumată la participarea plină de glamour la seratele din oraş, unde neapărat îţi afişezi poşeta şi pantofii; PR-ul nu înseamnă că poţi să zaci dimineaţa în pat şi să ajungi la birou la 11:00 ca să pleci la un lunch la 13:00 şi să te mai întorci la 16:00, tocmai la timp ca să te pregăteşti pentru serata glamoroasă, cea cu poşeta şi pantofii; PR-ul nu înseamna shine & glam", a explicat aceasta.
O mână de fier, într-o mănuşă de catifea
Dimpotrivă, PR-ul înseamnă concentrare, minuţiozitate, putere de muncă, răbdare, perseverenţă, nervi tari, atenţie la detaliu, flexibilitate, echilibru emoţional, tact, inventivitate, diplomaţie, discreţie, capacitate de analiză şi putere de sinteză.
„De aceea este PR-ul dominat de doamne, pentru că este nevoie de o mână de fier într-o mănuşă de catifea. Ceea ce nu ne opreşte să recunoaştem faptul că bărbaţii din PR, aşa puţini cum sunt, sunt geniali. Uitaţi-vă un pic împrejur“, ne-a mai spus Hortensia Năstase.
De asemenea, Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice este de păr