Băcăuanul Dragoş Pavăl, fondatorul Dedeman, va duce reţeaua de bricolaj pe primul loc pe piaţa de profil, unde va rula în acest an, cel mai probabil, peste 300 de milioane de euro, venituri cu care îşi consolidează poziţia de cel mai mare antreprenor local din comerţ.
La distanţă de peste 100 de milioane de euro, ca încasări, este un alt om de afaceri din Moldova, Dan Ostahie de la Altex, singurii antreprenori care mai ţin piept reţelelor străine de comerţ, care au luat România cu asalt în ultimii zece ani.
Dedeman a investit doar în ultimii doi ani, în plină criză, aproximativ 100 de milioane de euro pentru deschiderea a nouă magazine noi. Reţeaua a ajuns la 21 de magazine, iar anul viitor numărul unităţilor va ajunge la cel puţin 24, scrie revista Business Magazin.
Cum a reuşit un antreprenor român să se extindă în perioadă de criză? "Din fericire, noi ne-am comportat ca şi cum ar fi criză tot timpul. Când a început criza am luat şi noi organigrama, că am văzut că se poartă. Am pus-o în faţă şi am început să evaluăm: nu puteam concedia pe nimeni. Am optimizat tot timpul", a declarat Pavăl.
Planurile de extindere a Dedeman rămân ambiţioase. Intrând pe site-ul companiei, la secţiunea "reţeaua Dedeman" se află o hartă a României pe care sunt bifate cele 21 de magazine existente ale reţelei, precum şi alte 14 oraşe, colorate în portocaliu, reprezentând ţintele pentru anii următori.
"Pasul extinderii a fost făcut la momentul potrivit. Ne-am dezvoltat concentric în jurul Bacăului şi am mers din aproape în aproape. În cele 14 oraşe (desenate cu portocaliu pe hartă - n. red.) fie avem terenuri, fie lucrăm la achiziţia lor. Procesul de due diligence poate dura câteva luni", a mai spus Pavăl.
Judeţele Moldovei au fost acoperite integral cu magazine Dedeman, excepţie făcând doar Galaţiul, aflat în categoria "portocaliu". Dacă anul trecut a a