Deşi nu a fost privită niciodată că un mare producător auto, Turcia va depăşi anul acesta Cehia ca fiind cel mai mare producător auto din partea emergentă a Europei, exceptând Rusia.
Turcia a produs până acum anul acesta cu o treime mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2009, potrivit datelor asociaţiei producătorilor de automobile din Turcia, o redresare a pieţei ce oglindeşte evoluţia întregii economii, care se recuperează rapid după criza economică mondială, scrie The Wall Street Journal.
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare din Turcia au crescut şi ele cu 31% de la începutul anului până în noiembrie faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar producătorii afirmă că se luptă să facă faţă numărului mare de comenzi.
Analiştii de la IHS Automotive estimează că Turcia va produce 1,05 milioane de automobile în acest an, mai mult decât Cehia sau Slovacia, care după aderarea la UE în 2004, cu ajutorul forţei de muncă ieftine, au urcat pe primele locuri locuri în topul celor mai mari producători auto dintre pieţele emergente din Europa.
Creşterea producţiei de vehicule din Turcia atrage după sine un beneficiu greu de neglijat, şi anume, reputaţia pe care o dobândeşte la nivel internaţional. Cu o economie care a crescut în trimestrul doi la fel de mult ca şi cea a Chinei, clasa politică şi companiile turceşti îşi extind relaţiile cu Orientul Mijlociu şi Africa, în ciuda faptului că acestea cauzează tensiuni pe axa Istanbul-Washington sau Istanbul-Bruxelles.
"Turcia se transformă într-un centru auto competitiv la nivel mondial. Ţara deţine o imensă piaţă internă, iar guvernul pare să reformeze economia pentru a o transforma într-una cât mai atractivă pentru investitorii străini şi astfel să crească în continuare", spune John Wormald, directorul Autopolis, o firmă de consultanţă în industria auto.
Merg la