Criza s-a simtit pe piata auto de lux doar in primul trimestru din 2009, atunci cand multi clienti isi finantau achizitiile de masini, a declarat Ion Bazac, presedintele Forza Rossa.
“La inceputul anului 2009, existau semnale clare ca economia intra in recesiune. Pe piata de lux s-au simtit doar in primul trimestru din 2009. Nu s-au redus comenzile. Au aparut insa multi clienti care isi finantau achizitia. A fost primul semnal”, a spus Bazac.
Cum deprecierea modelelor Ferrari este mult mai mica decat pietele financiare si bursiere, masinile cu "Calut cabrat" sunt vazute ca pe o investitie pe timp de criza.
“Forza Rossa a trecut bine prin criza. Ne-am consolidat piata. Practic, cu 90% pondere, o monopolizam. Avem un imens avantaj. Vindem “un vis” nu o masina. Astazi, in plina criza, masinile noastre se achizitioneaza ca o investitie. Deprecierea lor este mult mai mica decat cea a pietelor financiare si bursiere. Este si modalitatea prin care astazi marketam produsele noastre”, a precizat Bazac.
Modelele Ferrari fabricate in serie limitata au o valuare mai mare in timp. “Ferrari este o investitie care se apreciaza daca este un model produs intr-o serie limitata, asa cum au fost 3 deja in ultimii 2 ani, sau un model care se depreciaza maxim 10% pe an daca este unul de serie. Masinile noastre sunt investitii care se lichideaza imediat si, alaturi de pasiunea celor care le conduc, avem ingredientele unui brand de mare succes”, mai spune seful Ferrari.
Nu a existat un moment dificil in cei doi ani de criza, ci fiecare zi a fost o provocare, este de parere actionarul Forza Rossa.
“Fiecare zi din ultimii 2 ani a fost un “challenge” in care faci balanta intre venituri si cheltuieli. “Ce inveti din criza?”. Paradoxal, ceea ce am invatat in primul an ca student la medicina – Nimic nu e sigur !”, a adaugat Bazac, fost ministru al sanatati