Clientii care se duc la alte banci pentru a-si refinanta creditele obtinute in trecut nu doresc, in majoritatea cazurilor, doar sa isi usureze sarcina de plata, ci sa obtina si bani in plus.
Majoritatea clientilor care se duc la o alta banca pentru a refinanta creditele din trecut doresc sa obtina bani in plus, sustine Razvan Munteanu (foto), vicepresedintele responsabil cu divizia de retail a Raiffeisen Bank Romania.
Raiffeisen Bank Romania gestioneaza conturile a 2 milioane de clienti, dintre care 1 milion de persoane au contractat credite, carduri de credit sau au apelat la facilitatea de overdraft.
"Majoritatea indivizilor care solicita o refinantare, si cei care vin si cei care pleaca, solicita bani in plus. Cred ca sunt foarte putini clientii care vor doar sa se mute de la o banca la alta. In cele mai multe cazuri vor bani in plus si, spre exemplu, noi ne uitam la performanta lor din trecut pentru a decide daca le acordam bani in plus", afirma Razvan Munteanu.
El a mentionat ca Raiffeisen Bank a castigat in ultimul an aproximativ 350.000 de clienti, insa a si pierdut 240.000 de clienti.
Portofoliul de credite al bancii a sporit dupa ce a fost lansata in vara acestui an o campanie de promovare a creditelor pentru refinantare.
"Volumele ne-au crescut semnificativ cand am inceput sa promovam creditele pentru refinantare. Am decis sa lansam aceasta campanie pentru ca in piata exista banci care sunt extrem de rezervate fata de activitatea de creditate si ne intereseaza sa luam clienti de acolo", a mai precizat vicepresedintele Raiffeisen Bank Romania.
Profitul bancii austriece Raiffeisen Bank International in Romania a crescut de peste doua ori in primele noua luni ale anului, la 85 milioane euro, in principal datorita scaderii puternice a provizioanelor constituite pentru creditele neperformante.