Majoritatea clienţilor care apelează la o altă bancă pentru refinanţarea de credite vor să obţină bani în plus, a declarat vicepreşedintele responsabil cu divizia de retail a Raiffeisen Bank România, Răzvan Munteanu. "Majoritatea indivizilor care solicită refinanţare, şi cei care vin, şi cei care pleacă, solicită bani în plus. Cred că este foarte, foarte mic procentul de clienţi care vor o refinanţare exclusiv pentru a se muta de la o bancă la alta", a spus Munteanu, citat de Mediafax. El a precizat că, în ultimul an, banca a pierdut 240.000 de clienţi şi a câştigat circa 350.000 de persoane.
"Cred că este exagerat efectul comisionului de rambursare anticipată şi al eliminării acestuia. Pentru clienţi este mult mai dificil să găsească o bancă la care să se califice din punct de vedere al criteriilor impuse. Problema nu este comisionul de refinanţare, ci ansamblul", a spus Radu Topliceanu, director executiv pentru persoane fizice în cadrul Raiffeisen Bank.
Guvernul a aprobat, în luna iulie, ordonanţa privind creditele populaţiei prin care s-a decis inclusiv limitarea la maximum 1% a comisionului de rambursare anticipată pentru toate creditele, şi pentru cele aflate deja în derulare. Ulterior, mai multe bănci, printre care şi Raiffeisen, au lansat promoţii pentru refinanţarea creditelor populaţiei.
Şi Munteanu a spus că motivul pentru care este o oportunitate refinanţarea nu are legătură cu ordonanţa, ci cu faptul că diverse bănci, în contextul crizei economice, au dificultăţi, mai mici sau mai mari, de a-şi proteja expunerile. "Sunt bănci extrem de rezervate la creditare. Acum un an, dacă făceam tentativa asta, aceeaşi bancă îi spunea "lasă că îţi dau eu banii ăia în plus". Acum nu îi mai spun, şi de aceea este un moment pentru refinanţare", a continuat oficialul Raiffeisen Bank România.
Banca dă credite noi, de circa 30-35 mil. euro pe