Peste 47% dintre români spun că viaţa lor cotidiană este afectată de criza economică
Numărul celor care pun pe seama stării actuale a economiei deprecierea nivelului de trai într-o mare şi foarte mare măsură este în creştere, cu peste 10%, faţă de anul precedent.
Şi peste 76% dintre cei care au participat la studiul firmei Mednet Marketing Research Center afirmă că şi-au redus în acest an consumul sau au decis să cumpăre produse mai ieftine. Numai 22,8% dintre respondenţi declară că nu şi-au modificat comportamentul de consum în comparaţie cu 2009. Totodată, 45% dintre români au achiziţionat aceleaşi produse ca şi anul trecut, dar în cantitate mai mică, în timp ce 11,8% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, în timp ce 19,8% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
Studiul surprinde şi principalele efecte pe care criza economică le-a avut asupra familiilor celor intervievaţi. Aproape 80% identifică avansul preţurilor drept principala dificultate din ultimul an. Reducerea câştigurilor salariale este indicată de 47,5% dintre români. Un alt element care a afectat viaţa celor intervievaţi este pierderea locului de muncă, 17,4% dintre respondenţi bifând acest răspuns. Pierderea sau diminuarea beneficiilor extrasalariale şi creşterea ratelor la credite au afectat negativ viaţa familiilor a peste 14% dintre români.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23-30 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, iar marja de eroare este plus/minus 3,45%, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare. Firma Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000.
Peste 47% dintre români spun că viaţa lor cotidiană este afectată de criza economică @N_