Piaţa locală de plăci ceramice va scădea în 2011, într-un scenariu optimist, cu 10%, până la maximum 20 de milioane de metri pătraţi, este de părere Eduard Măcărescu, director comercial al Lasselsberger România.
Reprezentantul Lasselsberger România, subsidiara locală a grupului austriac cu acelaşi nume, care deţine brandul de plăci ceramice Cesarom, susţine că o estimare realistă pentru piaţa de profil indică de asemenea un declin de la 25 milioane de metri pătraţi în 2009 la 21,5-22 milioane în 2010. Din punctul de vedere valoric, piaţa de plăci ceramice (gresie şi faianţă) va fi de sub 100 mil. euro anul acesta.
"Piaţa va scădea mai mult decât am estimat iniţial. Scăderea salariilor din sectorul bugetar şi creşterea TVA nu s-au simţit imediat, de la o zi la alta. Septembrie a fost prima lună în care impactul a fost mai puternic", a explicat Măcărescu pentru ZF.
Pentru primele nouă luni, compania susţine că a reuşit să-şi atingă obiectivul de creştere cu 10% a afacerilor, însă avansul pe tot anul ar putea fi uşor mai mic, pe fondul contracţiei pieţei. Reprezentanţii producătorului nu au precizat însă valoarea vânzărilor.
Anul acesta Lasselsberger a atins şi estimarea privind ponderea exporturilor în totalul cifrei de afaceri, de 5%, iar pentru 2011 prognozează o creştere până la circa 7%. Principalele pieţe de export ale Lasselsberger sunt Bulgaria şi Grecia, către care merg circa 80% din totalul exporturilor, însă compania a intrat şi pe pieţe externe precum Serbia, Republica Moldova, Finlanda sau Irak.
"Intenţionăm să mergem şi către pieţele din Vest. Dacă am reuşi să semnăm un contract cu un partener din Vest, ar însemna practic o creştere de 2-3% în cifra de afaceri."
Lasselsberger România a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 150 mil. lei (35,4 mil. euro), nivel similar cu cel din 2008.
Focus pe cota de piaţă