Ciprian Savencu, din Alba Iulia, afirmă cu nu a ştiut despre unele clauze ale contractului de asigurare. Bărbatul a făcut plângeri la OPC şi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi este hotărât să acţioneze societatea în justiţie
Ciprian Savencu, de profesie economist, a semnat un Plan Financiar Regal pe o perioadă de 21 de ani, în 28 ianuarie 2009. A fost motivat în acest demers de avantajele care i-au fost prezentate la momentul respectiv în privinţa sistemului de asigurare şi economisire.
Contract anulat din motive financiare
„În luna august 2010, pe fondul scăderii veniturilor personale, am decis să anulez acest contract. Am solicitat să primesc parte din sumele cotizate, în total 2.505 lei. Am fost înştiinţat că nu o să primesc nimic deoarece în primii trei ani de cotizare nu există posibilitatea aceasta“, a spus Ciprian Savencu. Bărbatul a completat că această informaţie a fost una nouă pentru el.
„Nu am ştiut nici în momentul semnării şi nici până în prezent acest aspect. Nu mi-au fost măcar prezentate verbal şi nu ştiam că există aşa ceva şi nici vreo clauză prin care dacă vreodată o să încetez să mai plătesc poliţa să nu mi se poată restitui sumele platite de-a lungul contractului“, a completat economistul.
A fost informat doar că această condiţie este prevăzută într-un document denumit ”Condiţiile Specifice ale Contractului”, pe care susţine că nu l-a văzut şi nu l-a semnat. Ciprian Savencu a făcut depus reclamaţii la ING, OPC şi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. A primit răspunsuri negative.
Acuzaţii respinse
„ING Asigurări de Viaţă susţine şi practică o comunicare transparentă şi corectă cu clienţii săi, respectând legislaţia în vigoare referitoare la informarea clienţilor cu privire la contractul de asigurare încheiat. Funcţionarea contractului de asigurare are la baza con