Noul Opel Meriva, ajuns la cea de-a doua generatie, atrage atentia printr-un design aparte, fiind unul dintre cele mai frumoase monovolume de pe piata.
Actuala Meriva seamana foarte mult cu conceptul dezvaluit in anul 2008 la Geneva, imprumutand usile spate cu deschidere inversa, asemenea masinilor de lux Roll-Royce.
Amplasarea balamalelor portierelor in partea posterioara a habitaclului permite pasagerilor sa urce in autovehicul prin partea centrala, unde distanta intre podea si plafon este cea mai mare, accesul fiind mai usor.
Modelul de test a avut echiparea de top Cosmo, cu motorizarea de 1,7 litri diesel 100 CP si transmisia automata in 6 trepte, pretul acestuia fiind de 20.000 euro cu TVA.
Intr-un stil de condus calm, motorizarea diesel de 100 CP a avut un consum de 5,7 litri la 100 km in afara orasului si sub 8 litri in oras. Masina se conduce usor, insa in curbe e bine sa ai viteza mica, Meriva cu transmisia automata nu sta foarte bine, insa ESP-ul isi face rapid datoria.
Interiorul noului Meriva este mai spatios si mai confortabil, pasagerii de pe locurile din spate au o pozitie de sedere mai inalta fata de cei din fata, avand o vizibilitate buna la drum.
Foarte interesanta la noul Meriva este consola centrala care se poate plimba pe sine fata-spate. Spatii de stocare sunt peste tot, in Meriva gasim peste 30 de compartimente.
Pentru a fi mai mult spatiu in vehicul, frana de mana clasica a fost inlocuita cu una electrica care poate fi folosita prin apasarea unui buton. Aceasta este disponibila in standard pe toate modelele.
De asemenea, servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior.
Volanul incalzit este o dotare optionala pentru noul Meriva si este disponibil in combinatie cu scaunele frontale incalzite.
Nu a lipsit din modelul de test sistemul