Recesiunea a golit conturile companiilor, însă a umplut, paradoxal, coşurile de cadouri pe care acestea le trimit, de sărbători, clienţilor şi colaboratorilor
Jolyon M'Bey, managerul chocolateriei Leonidas nu se aştepta ca în amarul an de criză 2010, vânzările de dulciuri fine din perioada sărbătorilor de iarnă să le egaleze măcar pe cele din 2009. "Surprinzător, vindem mai mult decât anul trecut. Firmele vor să le trimită clienţilor şi colaboratorilor cadouri prin care să le transmită un semnal de încredere. Să le arate că au rezistat crizei, că au rămas în picioare", a explicat Jolyon M'Bey pentru gândul.
Ciocolata şi dulciurile fine de la Leonidas ajung în coşurile expediate de companii partenerilor de afaceri, dar şi sub bradul de Crăciun al oamenilor obişnuiţi. Un pachet de 250 de grame cu 16 praline costă 42 de lei, o cutie metalică aurită cu 25 de praline face 95 de lei, în timp ce o cutie din carton de lux, pătrată, cu 32 de praline este 110 lei.
Pralinele vedetă ale chocolateriei sunt Manon Café, cu interiorul din cafea, şi Gianduja, cu ciocolată albă şi cremă de alune de pădure.
Coşul cu mâncare de 2.000 de lei
Şi patiseria şi chocolateria Cadé au propuneri dulci de sărbători. În ofertă, Buche Noel, prăjitura franţuzească, cu cremă de unt, şi torturi în formă de trunchi de copac, decorate cu reni, brăduţi şi Moşi, toate la preţul de 90 de lei kilogramul.
Tabletele de ciocolată împodobite vesel cu eroii sărbătorilor costă între 8 şi 10 lei, formele de ciocolată sunt 230 de lei kilogramul, iar biscuiţii de vanilie şi scorţişoară, care au şi ei contururi specifice Crăciunului, se vând la preţul de 87 de lei kilogramul. "În ceea ce priveşte recipientele, am mers pe tăvi de lemn şi tăvi de metal cu sticlă, pe coşuri din lemn sau din piele, pe cufere din piele, pe cutii lucrate manual şi boluri de cristal. Acestea pot con