Ministrul Agriculturii vrea ca preţul de livrare în marile reţele de magazine să fie menţionat pe eticheta produselor.
Introducerea etichetei cu două preţuri (de intrare în magazin şi de vânzare la raft) nu va avea ca rezultat ieftinirea produselor dacă nu se stabilesc criterii pentru preţurile de achiziţie, susţin reprezentanţii asociaţiilor producătoare.
Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, vrea să propună Uniunii Europene adoptarea unei decizii care să impună două preţuri pe etichetele produselor alimentare, cel de intrare în magazin şi cel final, de vânzare la raft, cu adaosurile comerciale.
Ministrul Valeriu Tabără speră că această metodă ar putea duce la reducerea preţurilor la alimente. Secretarul de stat în Ministerul Agriculturii Gheorghe Rădulescu susţine, de asemenea, că o astfel de măsură este realizabilă şi ar putea elimina „unele taxe ascunse" practicate de retaileri.
Cine stabileşte preţul de livrare?
„Menţionarea pe etichetă a preţului de la producător se face şi în alte ţări din Uniunea Europeană. Dar, pentru a pune în aplicare iniţiativa, va fi nevoie de o completare a legii care să precizeze ce se înţelege prin preţul de livrare", ne-a declarat Adrian Rădulescu.
În schimb, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară (FSIA), Dragoş Frumosu, susţine că, deşi măsura e oportună, este puţin probabil ca cei care cumpără să fie influen¬ţaţi de diferenţa mare dintre preţurile de livrare şi de raft. Preşedintele FSIA spune că responsabilii din agricultură ar trebui să analizeze legislaţia europeană şi să se găsească diferite metode pentru a elimina numeroasele taxe ale intermediarilor.
Preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale, Dan Şucu, consideră ideea dlui ministru Tabără ca fiind „năstruşnică".
„Nu am auzit în viaţa mea de o astfel de măsură. În perioada lunii decembrie ne orien