Producatorul iesean de medicamente Antibiotice vizeaza cresterea cifrei de afaceri cu o medie anuala de 15% in urmatorii trei ani si a profitului cu 30-40%, principalele motoare de crestere fiind largirea portofoliului de produse si cresterea exporturilor.
Antibiotice mizeaza pe venituri de 20 de milioane de dolari in urmatorii cinci ani doar din exportul de ampicilina pe piata din Statele Unite ale Americii, produsul fiind lansat acolo in vara aceasta. Pana atunci, producatorul iesean a exportat doar substanta activa nistatina (cu efect antifungic, folosit si in industria cosmetica).
Anul acesta, pentru vanzarile de nistatina si de ampicilina pe piata americana, Nani estimeaza vanzari de trei-patru milioane de dolari. In 2011, Antibiotice Iasi va lansa, dupa ce va primi aprobarea U.S. Food and Drug Administration (autoritatea americana de reglementare in domeniul medicamentului si al alimentatiei), patru produse injectabile pe piata americana.
In prezent, Antibiotice exporta in 40 de state de pe cinci continente, numarul produselor ajungand la 35, cu 50% mai mult decat in urma cu cinci ani. Exporturile de produse finite au evoluat de la sub un milion de dolari in anul 2005, la aproximativ 8,5 milioane de dolari - valoarea estimata pentru acest an. Ponderea exporturilor in totalul cifrei de afaceri (estimata, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli pe 2010, la 242 de milioane de lei) a crescut de la 12,5% in 2005, la 23,4% in 2010. Anul acesta a fost, totodata, si primul in care exporturile au depasit importurile realizate de Antibiotice Iasi.
"Suntem o companie care se exprima national, dar sa nu uitam ca trebuie sa ne crestem expunerea internationala pentru ca de acolo se intorc adevaratele valori si profituri", a declarat Ioan Nani (foto), directorul general al Antibiotice Iasi.
Nani a explicat ca in conditiile in care pro