Antibiotice Iaşi, unul dintre principalii producători de medicamente din România, va lansa anul viitor în aprilie primele produse pentru tratamentul cancerului (oncologic) din portofoliu şi speră ca în primiii doi ani să câştige 10% din această piaţă.
"Antibiotice se pregăteşte să intre cu 10 produse în tratamentul oncologic. Sunt competitori mari în acest domeniu şi este piaţa cu cele mai mari creşteri, de 35%, în 2010. Sunt bani mulţi în acest domeniu, însă nu este uşor să transferi terapeutica în oncologie", a spus Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi.
Vânzările de medicamente folosite în tratamentul cancerului s-au ridicat în perioada octombrie 2009-septembrie 2010 la 1,6 mld. lei (380 mil. euro), adică 19,5% din întreaga industrie. Preţul mediu la nivelul acestei pieţe este de 547,3 lei (130 de euro), potrivit datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim România.
Nani spune că preţul cu care aceste produse vor fi lansate în piaţă nu poate fi mai mare de 50-60% din preţul medicamentelor originale, potrivit legislaţiei în vigoare. Preţul va fi mai mic şi faţă de produsele generice (produse dezvoltate în momentul în care expiră patentul ce protejează un medicament original) cu care Antibiotice va intra în competiţie, însă Nani nu a dorit să spună cu cât. "Acesta este rolul unei companii a Ministerului Sănătăţii", a adăugat Nani, referindu-se la politica de preţ.
Pe această piaţă, Antibiotice se va bate cu Roche (care are numai medicamente originale), cu Novartis (originale), dar şi cu Actavis (fosta Sindan, care produce generice) şi alte firme.
Producătorul din Iaşi, companie înfiinţată în urmă cu 55 de ani, are în portofoliu atât antibiotice, dar şi medicamente folosite pentru tratamentul bolilor de inimă, pentru sistemul nervos central, dar şi pentru dermatologie.
Balansul în business ar p