Grupul Rompetrol investeşte sute de milioane de dolari pentru creşterea eficienţei, mărirea capacităţii de rafinare şi extinderea reţelei în mai multe ţări, între care România, Bulgaria, Ucraina şi Republica Moldova, precum şi în intrarea sa pe piaţa din Serbia, potrivit money.ro, citat de NewsIn.
Grupul Rompetrol vrea să renunţe la activităţile sale de retail cel mai puţin profitabile şi să se axeze pe cele generatoare de rezultate solide. În acest sens, anul viitor se va realiza exit-ul de pe piaţa albaneză, concomitent cu creşterea numărului de staţii din România, Bugaria, Ucraina şi Georgia, a declarat CEO Rompetrol, Saduokhas Meraliyev. În plus, compania aşteaptă decizia acţionarului său majoritar, KazMunaiGaz, pentru a-şi face intrarea pe piaţa din Serbia.
"Proiectul de restructurare vizează activităţile noastre din cinci ţări şi avem drept ţintă anul 2012 pentru a-l duce la îndeplinire", a precizat Meralyev. În prezent, Rompetrol deţine 48 de companii. Planul de restructurare vizează închiderea sau comasarea cu entităţi mai mari a 14 dintre ele.
Extinderea din sectorul downstream are în prim plan reţeaua din România. Rompetrol vrea să ajungă, în patru ani, la o reţea proprie de 170 de staţii, în comparaţie cu 131 în prezent, şi la 800 de puncte de vânzare în colaborare cu distribuitorii şi partenerii săi.
"Extinderea, mai ales în Bucureşti, este principala preocupare a noastră. Acum suntem în procesul de aprobare a licenţelor de construcţie a unor noi unităţi de desfacere", a mai spus oficialul Rompetrol. În acelaşi timp, în Republica Moldova se va ajunge la 60 de staţii de la 40 în prezent până la sfârşitul anului viitor, iar reţelele din Georgia şi Bulgaria, "unde sunt rezultate foarte bune", se vor extinde la rândul lor.
Piaţa ucraineană prezintă un foarte mare potenţial şi conducerea Rompetrol vrea o extindere susţinută aici,