Seria 1 M Coupé, cel mai compact şi, este de aşteptat, cel mai accesibil model BMW din portofoliul faimoasei game M, face un lejer derapaj onomastic, pentru a evita un accident cu istoria. Sursa: BMWSursa: BMWSursa: BMWSursa: BMWSursa: BMWSursa: BMWSursa: BMW
1 /.
Cel mai prost păstrat secret care gravita în universul BMW a fost confirmat. Producătorul auto german va oferi, începând din 2011, o versiune M pentru gama Seria 1.
Până la urmă, din nenumăratele dezminţiri oferite în ultima vreme de BMW s-a adeverit numai una, care ţine, totuşi, de formă, nu de fond: oficial, nu va exista un (nou) M1, ci doar Seria 1 M Coupé.
De ce a ales BMW să dea un nume mai complicat decât se cuvenea celui mai mic bolid de performanţă pe care îl va produce? Dacă avem un M3 şi un M5, de ce nu s-a putut M1?
Ei bine, pentru că BMW a ţinut morţiş să-şi protejeze patrimoniul. Între 1978 şi 1981, BMW a produs, într-o serie limitată (numai 451 de unităţi), unul dintre cele mai cunoscute modele din istoria sa: M1 (se înţelege), singurul autoturism BMW cu motor amplasat central realizat vreodată.
Motor de împrumut
Când va fi pus în vânzare – la începutul anului viitor, moment în care îi vom afla şi preţul – BMW Seria 1 M Coupé va fi cel mai mic şi, mai mult ca sigur, cel mai accesibil model al faimoasei game M.
BMW a dotat Seria 1 M Coupé cu agregatul twin-turbo pe benzină de 3.0 litri (şi şase cilindri în linie) care s-a consacrat pe modelul coupé-cabriolet Z4 sDrive 35is.
Performanţele motorului stau chezăşie pentru tot ceea ce vă închipuiţi că va putea face micul M: 335 de cai-putere (la 5.900 rpm) şi 500 Nm (cuplu maxim, cu overboost, la numai 1.500 rpm).
La debutul comercial, producătorul bavarez va oferi un singur tip de transmisie – cutie manuală cu 6+1 trepte (plus diferenţial M)