În ultima perioadă s-a dublat numărul cererilor, iar peste 80% din solicitări sunt pentru autoturismele second-hand aduse din străinătate.
Cozile la Serviciul Public Comunitar de Permise şi Înmatriculări Auto au devenit o obişnuinţă în ultimele zile. Motivul este posibila majorare a taxei de poluare de la 1 ianuarie 2011.
„Am o maşină de vânzare pe care o dau cu 2.000 de euro. Dacă taxa va creşte, cel care vrea să o cumpere o să trebuiască să plătească încă pe atât, aşa că va fi şi mai greu să «o mărit»“, spune Mihai Nistor, un nemţean grăbit să-şi depună actele pentru înmatricularea maşinii de producţie germană.
„Ritmul cererilor de înmatriculare s-a dublat“
Ca el sunt peste 80% din solicitanţii care vin în aceste zile să plătească taxa de primă înmatriculare. „Ritmul cererilor s-a dublat în ultima lună. De la 60-70 de cereri pe zi, acum media este de 110-120 de solicitări. Marea majoritate vin să-şi înmatriculeze maşini vechi, de producţie străină“, a spus comisarul-şef Ioan Simionel.
Maşinile pentru care se solicită cel mai des înmatricularea sunt cele din marca Volkswagen, Opel, BMW şi Ford, cu o capacitate cilindrică sub 2.000 de centimetri cubi şi cu o vechime de 10-12 ani. Interesul major pe final de an pentru înregistrarea maşinilor second-hand vine şi din zona persoanelor care se ocupă de comerţul auto.
„Prin târgurile de maşini cam bate vântul în perioada asta. Cred că şi-au făcut nişte calcule geambaşii de maşini şi or să le vândă la anul gata înmatriculate, cu un preţ în care să includă şi taxa deja plătită“, e de părere studentul Vasile Dimitriu.
„Decât o rablă, mai bine o maşină nouă“
Nemţenii care mai sunt interesaţi să-şi achiziţioneze o maşină deja folosită cred că o eventuală majorare a taxei de primă înmatriculare îi va descuraja definitiv să apeleze la varianta s