Conducerea grupului german Metro AG a negat, miercuri, existenta unor discutii cu retailerul britanic Tesco privind vânzarea diviziei sale de retail real,- Hypermarket Romania, calificând informatiile publicate de presa în acest sens drept ”simple speculatii”, se arată într-un comunicat al companiei.
Ziarul Financiar a publicat, zilele trecute, citând surse din piață, informatia conform căreia grupul Tesco, cu afaceri de 73 de miliarde de euro, este în negocieri pentru a intra în România prin achiziţia reţelei locale de hipermarketuri real,-, deţinută de grupul german Metro. Sursa citată a arătat că britanicii sunt aproape de a semna o înțelegere în acest sens, tranzacția urmând să fie oficializată în doi ani, până atunci rețeaua real,- trebuind să îndeplinească o serie de obiective legate de numărul de unități și rentabilitate.
„Nu există niciun plan privind cedarea diviziei de vanzari real,- România. Mai mult, Metro Group are incredere in dezvoltarea liniei de vanzari real,- pe o piata promitatoare si cu potential, iar in viitor vom continua să ne întărim pozitia pe sectorul romanesc de hypermarket”, a subliniat Joel Saveuse, membru al consiliului de administratie al Metro AG.
La rândul lui, Michel Lamoot CEO real,- Hypermarket Romania Romania, a declarat că "avem in vedere toate oportunitatile oferite de piata pentru cresterea afacerii, fie printr-o expansiune sustinuta, fie prin achizitii. Orice comentarii legate de o eventuala preluare a real,- Hypermarket Romania sunt simple speculatii pe piata si trebuie tratate ca atare."
real,- a intrat pe piața din România în anul 2006, iar acum deţine 25 de magazine în toate marile orașe din ţară şi având o ofertă de 70.000 de produse alimentare şi nealimentare. Anul trecut, compania a avut în România o cifră de afaceri de 760 milioane euro, dar și pierderi de 57 de milio