Pe cât de tare „fierbea” Târgu-Mureşul înainte de lansarea strategiei Digital Mureş în data de 9 decembrie, pe atât de mult „s-au liniştit apele” la nicio săptămână de la eveniment. Având în vedere importanţa proiectului, cotidianul nostru a alocat a doua zi un spaţiu generos, de trei pagini, în care am redat ce s-a întâmplat în acea zi. Zi care ar putea deveni istorică, recunosc. La fel cum recunosc şi faptul că proiectul nu sună rău deloc. Doar că fiind vorba de multe informaţii de procesat, la un moment dat apar şi întrebări despre modalităţile de atingere a obiectivelor. Sau despre rezultatele concrete. Să ştie şi nenea Ion sau Vasile ce beneficii vor avea.
Deocamdată, deşi proiectul a fost lansat cu mare tam-tam, n-a venit nimeni în faţa oamenilor de rând pentru a explica aceste chestiuni concrete: cum se va face monitorizarea copiilor din şcoli, în ce an vor fi generate cele câteva mii de locuri promise, cum vom obţine acel Smart Card, de unde, care vor fi costurile şi multe altele.
Pentru a afla câteva răspunsuri, ne-am adresat biroului de presă al Primăriei. Am fost direcţionaţi, elegant, către site-ul digitalmures.com. Să luăm de acolo informaţiile de care avem nevoie, pentru că „echipa îşi doreşte un altfel de comunicare cu presa”.
Am intrat pe site şi am dat clic pe categorii: Beneficii Târgu-Mureş, Beneficii Sectorul privat, Beneficii Mediul Academic, Beneficii Administraţia locală, Beneficii Digital Mureş. Fără supărare, dar site-ul e varză! Sunt doar trei comunicate şi alea postate înainte de 9 decembrie. Nici un răspuns la întrebări punctuale, ceea ce mă face să afirm că era indicat ca toată povestea asta frumos poleită să fie pregătită mai bine şi abia apoi lansată…
Pe cât de tare „fierbea” Târgu-Mureşul înainte de lansarea strategiei Digital Mureş în data de 9 decembrie, pe atât de mult „s-au liniştit apele”