Conform noilor standarde de cost stabilite de Ministerul Transporturilor, costul construirii unui kilometru de autostradă în zona de deal nu ar trebui să depăşească 5 milioane de euro. Autostrada Nădlac - Arad se va construi într-o zonă de câmpie şi va costa 7,4 milioane euro pe km
Construcţia tronsonului de autostradă Nădlac - Arad, cu o lungime de 38,8 km, va costa cu 83 milioane de euro în plus faţă de estimările iniţiale ale CNADNR, ajungând la 286,5 milioane de euro, inclusiv TVA. Autostrada va avea o lungime de 38,8 kilometri, ceea ce înseamnă că un singur kilometru va costa aproape 7,4 milioane de euro.
Surse din CNADNR au declarat, pentru gândul, că explicaţia acestei situaţii este dată de faptul că, în esti-mările iniţiale, la care s-ar aplica standardele de cost, nu sunt incluse o serie de costuri adiacente: lucrările de poduri, pasaje, viaducte, podeţe, lucrări de consolidare şi stabilizare a terenului, lucrări hidrotehnice, tuneluri, noduri rutiere şi intersecţii denivelate, restabiliri legături rutiere, alte dotări ale drumului (iluminat, panouri antiorbire, parcări, centre de întreţinere etc. ), lucrări pentru protecţia mediului, monitorizarea şi telefonizarea, costurile cu exproprierile, relocarea sau protejarea utilităţilor existente, cheltuieli pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică, costuri diverse şi neprevăzute. "Estimările finale, pe baza cărora sunt publicate anunţurile de intenţie, includ aceste costuri.
Oricum, preţul final de adjudecare este, de obicei, mai mic decât costul estimat", susţin aceleaşi surse.CNADNR aşteaptă oferte pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad până pe data de 14 februarie 2011, adjudecarea urmând a se face în urma unei licitaţii deschise, iar criteriile de atribuire fiind preţul (30%) şi soluţia tehnică (70%).
Autostrada a fost împărţită în două segmente cu lungimi diferit