• In sezonul rece, tiristii profita de faptul ca platformele de cantarire pot da erori si contesta in instanta rezultatele • De asemenea, in aceasta perioada, numarul de controale s-a mai redus, fiindca si echipajele de control s-au redus, pe fondul concediilor
In perioada iernii, mai ales dupa ce temperaturile scad considerabil sub 0 grade, transportatorii ale caror autovehicule depasesc greutatea admisa obisnuiesc sa conteste rezultatele cantarului. "In aceasta perioada, atat cat ne permite tehnica, efectuam controale la acesti transportatori. Oamenii mai contesta afisarile, pretinzand ca nu functioneaza cum trebuie", a declarat Marian Uscatu, directorul ARR Iasi. In ultima saptamana, 6 - 12 decembrie, inspectorii au controlat 30 autovehicule si au dat o singura amenda, de 1.000 lei, unui conducator cu atestat plastifiat. Comparativ, in perioada 22 - 28 noiembrie, reprezentantii ARR aplicasera amenzi in valoare totala de 96.000 lei. Dintre aceste sanctiuni, trei au fost date pentru ca autovehiculele au depasit cu 7,5 tone greutatea maxima admisa.
Controale reduse din cauza concediilor
De cealalta parte, conform conducerii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, controalele s-au mai redus pe fondul concediilor de iarna. "Cantarele functioneaza normal, mai degraba sunt probleme cu oamenii care abia mai suporta frigul si din cauza ca o buna parte din personal si-a luat concediu", a sustinut Viorel Scutaru, directorul DRDP Iasi.
Potrivit reprezentantilor Serviciului Judetean de Metrologie Legala (SJML) Iasi aceste platforme de cantarire ar putea avea erori in cazul temperaturilor situate sub - 10 grade. "Depinde de producator, insa cred ca de la sub - 10 grade pot aparea probleme", a declarat Gabriel Sarbu, directorul SJML Iasi. Pe langa aceasta oportunitate, soferii fie se anunta intre ei, folosind sistemul d