Personalul medical al Clinicii Neurochirurgie din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu-Mureş îşi ghidează activitatea în funcţie de feedback-ul primit de la pacienţi, legat de modul cum s-au simţit trataţi în perioada de spitalizare.
În secţia clinică Neorochirurgie s-au întocmit nişte chestionare de satisfacţie care le sunt înmânate pacienţilor pentru a fi completate anonim, sau cu semnătură. „Chestionarul de satisfacţie este unul dintre elementele foarte importante şi este parametrul de control cel mai bun, în afara de activitatea managerială sau cea financiară sau medicală specifice. Este feedback-ul, informaţia de la pacienţi.
El este un document introdus în spitale în România în mod oficial de cinci ani, noi îl avem de aproape zece ani. Pacientul completează chestionarul de satisfacţie opţional, anonim, şi dacă îl citiţi este important de văzut reflectarea experienţei de viaţă a pacientului şi familiilor la momentul plecării din instituţia noastră.
Această informare ne ajută să vedem mult mai bine prin ochii pacienţilor acele defecţiuni pe care poate nu le observăm din rutina zilnică”, a declarat dr. Alexandru Lupşa, şeful Clinicii de Neurochirurgie din cadrul SCJU Târgu Mureş.
Chestionarul are 22 de întrebări de rutină, dar şi o „parte literară”, prin care pacienţii nu sunt nevoiţi să răspundă cu „Da” sau „Nu”, ci îşi pot exprima liber opinia asupra modului cum au fost trataţi, ce inconvenienţe au avut, dar şi recomandări pentru îmbunătăţirea situaţiei. „Chestionarul de satisfacţie este un element care permanent a fost la baza îmbunătăţirii, pentru că am mers în direcţia aceea. În esenţă am vrut să înţelegem când a fost defecţiune efectivă, că acolo trebuie corectat şi trebuie zugrăvit, că un pacient are o impresie proastă când intră într-un grup sanitar care nu are curăţenie. Noi chiar suntem atenţi la c