Managerul Băneasa Developments, companie controlată indirect de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, se aşteaptă la apariţia tot mai multor mall-uri de cartier, care vor „muşca“ din cota marilor centre comerciale, dar care vor fi nevoite să facă faţă unui alt tip de consumator decât cel de dinainte de criză.
Ali Ergun Ergen, care lucrează de cinci ani pentru Băneasa Developments – din care doi i-a dedicat mall-ului Băneasa Shopping City, spune că după deschiderea AFI Palace Cotroceni şi Sun Plaza a pierdut din cota de piaţă aferentă Sectoarelor 4,5 şi 6 din Capitală, însă şi-a crescut cota, până la 80%, pe Sectoarele 1,2 şi 3.
„Vor fi construite în viitor tot mai multe mall-uri de cartier, care se vor adresa doar oamenilor din vecinătate. Ceea ce motivează oamenii să meargă într-un anumit loc să îşi facă cumpărăturile este timpul până la destinaţie. Noi am observat acest lucru încă de anul trecut, fiecare se concentrează pe analizarea zonei primare de deservire, secundare şi terţiare, adică la 5 minute, 10 minute sau 20 de minute distanţă cu maşina. Anul trecut, 55-60% din clienţii noştri au fost din Sectoarele 1,2 şi 3, înainte de inaugurarea Cotroceni şi Sun Plaza. Ce era şi normal am pierdut din cota de piaţă pe Sectoarele 4,5 şi 6, dar am crescut la 80% pe Sectoarele 1,2 şi 3“, a declarat Ali Ergun Ergen într-un interviu pentru Capital.
El spune că acest lucru se va întâmpla şi în continuare, „orice se va mai deschide de acum încolo va muşca din această piaţă“. Potrivit acestuia, criza a modificat considerabil comportamentul clienţilor, care au devenit mai chibzuiţi în cheluirea banilor, iar centrele comerciale se luptă pentru a atrage o cotă cât mai mare din această sumă.
„Este clar că banii sunt cheltuiţi mai cu chibzuinţă acum şi nu mai sunt atâţia bani disponibili. Băncile nu mai încurajează consumul, iar clienţii au devenit mai sele