Obiectivele comune şi împărţirea responsabilităţilor sunt principalii factori care ţin sănătoasă o companie, sunt de părere femeile de afaceri invitate la o dezbatere organizată de „Forbes România“. În ciuda condiţiilor economice dificile din piaţă, cele mai multe pericole ce pândesc un business sunt din interiorul companiei, şi nu din exterior.
„Forbes România" a organizat ieri, la Hotelul Epoque, primul eveniment din seria Club Forbes Women, dedicat femeilor de afaceri de pe piaţa locală. În cadrul evenimentului sponsorizat de Citibank România, s-a discutat despre atuurile unei femei în cadrul unei afaceri, dar şi despre pericolele ce pândesc un business construit în echipă.
Astfel, cele mai multe dintre participantele la dezbatere au punctat că, în cele mai multe cazuri, problemele unei companii vin din interior. Iar asta în ciuda condiţiilor economice dificile din prezent. „Persoanele care crează o afacere au şansele cele mai mari să o şi distrugă. Pentru că pun foarte mult suflet, fac compromisuri şi tot eşafodul acesta care s-a construit are toate şansele să cadă", este de părere Liliana Hagicalil, care deţine alături de soţul ei centrul medical Romar (cu o avere estimată de „Forbes 500 Miliardari" la 12 milioane de euro).
Şi Doina Mircioiu, care deţine împreună cu soţul său grupul de firme Andami (avere estimată la 35 de milioane de euro), consideră că prudenţa este una dintre caracteristicile părţii feminine ale unei afaceri de familie. La rândul său, Speranţa Munteanu, senior director în cadrul PricewaterhouseCoopers România, este de părere că o afacere nu intră în dificultate din cauze exterioare.
„Doar 30% din businessurile care au probleme se strică din cauze exterioare. Cele mai multe probleme vin din interior", a spus Speranţa Munteanu.
În plus, ea a punctat că dificultaţile sunt legate de multe ori de probleme de succ