În Franţa, potrivit cifrelor privind turismul pe anul acesta, rezultă că acest sector a redemarat, chiar dacă nu a ajuns la nivelul de dinaintea crizei. Francezilor le place să călătorească şi nu ezită să-şi reducă bugetele la alte capitole, dar nu la vacanţe.
Acum par să se fi adaptat la criză : după cum indică statisticile, ei continuă să călătorească, dar cheltuiesc mai puţin.
Între noiembrie 2009 şi octombrie 2010, agenţiile de turism din Franţa au vândut destinaţii turistice unui număr de şapte milioane cinci sute de mii de persoane. Ceea ce înseamnă o creştere cu 5,6% faţă de perioada similară precedentă. Atâta doar că preţul mediu pe voiaj a scăzut. El este totuşi evaluat la cifra respectabilă de 724 de euro.
Probabil că dacă anul acesta nu s-ar fi manifestat vulcanul islandez cu nume greu de pronunţat, rezultatele ar fi fost şi mai bune. Agenţia de turism Marmara declară, de exemplu, că acest episod vulcanic din primăvară i-a adus pierderi de zece milioane de euro.
Catastrofele naturale au influenţat deci destul de mult anul acesta turismul. Cum spuneam, cenuşa şi norul de praf degajate de vulcanul islandez au împiedicat decolarea avioanelor într-o bună parte a Europei şi au provocat anularea multor călătorii.
Cutremurul de la începutul anului din Haiti a avut şi el un impact negativ, iar francezii au evitat anul acesta călătoriile în ţara vecină cu Haiti, Republica Dominicană.
Tot aşa, francezii au cam ocolit Mexicul, din cauza epidemiei de gripă porcină, Brazilia, din cauza incidentelor din această ţară şi Peru, din cauza inundaţiilor.
Francezii din metropolă au mai ocolit şi unele teritorii franceze de peste mări, afectate de mişcări sociale, cum sunt Antilele Franceze.
În Franţa, potrivit cifrelor privind turismul pe anul acesta, rezultă că acest sector a redemarat, chiar dacă nu a ajuns la nivelul de