Chiar dacă plătesc câteva zeci de lei pentru un astfel de tort, severinenii așteaptă 2-3 zile pentru a intra în posesia lui. Criza a scăzut vânzările cofetăriilor pe acest segment, dar comenzile de tort rămân colacul de salvare în luna sărbătorilor.
Una din afacerile care funcționează perfect în această perioadă este cofetăria. Dulciurile sunt printre cele mai vânate produse, chiar și în vreme de criză, iar vedeta absolută este tortul festiv.
Severinenii își fac programare cu câteva zile înmainte pentru a fi siguri că vor avea un tort personalizat pe masa de Crăciun sau Revelion.
„Am venit luni și am dat comandă, iar astăzi îmi ridic tortul. În fiecare an fac asta pentru că timpul liber e destul de puțin și mi-e imposibil să îl fac acasă. În plus, arată mult mai bine făcut de profesioniști, iar cu siguranță invitații mei vor fi impresionați”, ne-a spus Marcela Costescu, un client mulțumit.
În ceea ce îi privește pe proprietarii de cofetării, aceștia recunosc la unison că dacă nu ar fi comenzile de torturi, luna decembrie ar fi una „moartă” din punct de vedere al vânzărilor.
„În vreme de criză, lumea strânge cureaua. În luna decembrie, sunt foarte puțini care vin să mânănce o prăjitură la cofetărie, toată lumea păstrează banii pentru cheltuielile de sărbători, astfel că încasările noastre sunt foarte slabe. De la jumătatea lunii, când apar comenzile de torturi, recuperăm. Practic, încasăm în 10 zile de trei ori mai mult decât în tot restul lunii decembrie”, ne-a spus Marius Goiu, administratorul unei cofetării din Drobeta Turnu Severin.
Comenzi înjumătățite față de anul trecut
„În luna decembrie, comenzile de torturi și fursecuri reprezintă, în cazul nostru, circa 70% din vânzări. În medie, avem câteva sute de comenzi, dar se simte, față de anul trecut, o scădere substanțială a acestora”, ne-a spus și Marian Contașu,