Începând cu 1 ianuarie 2011, vechimea în muncă, meseria şi specialitatea se vor dovedi prin documente eliberate de angajatori. Datele referitoare la angajare, salarii şi alte informaţii, care până acum s-au înscris în carnetul de muncă, vor fi păstrate în format electronic.
Brăila: Pensionările anticipate vor fi deblocate, începând de luna viitoare
Gestionarea acestor baze de date va cădea în sarcina societăţilor comerciale.
"Deja se lucrează la o bază de date pe care o cunoaştem sub denumirea de REVISAL. Din acest motiv un aspect foarte important a fost ca societăţile comerciale şi persoanele fizice care au păstrat cărţile de muncă, să le prezinte la Casa Judeţeană de Pensii în vederea scanării şi introducerii datelor în arhiva electronică", ne-a declarat directorul Casei de Pensii Brăila, Sorin Enache.
Brăilenii care lucrează în străinătate sunt aşteptaţi să cotizeze la pensii
Prima de porc e sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire
Acelaşi lucru este valabil şi pentru brăilenii care lucrează în străinătate.
Termenul limită pentru scanarea carnetelor de muncă şi crearea arhivei electronice este 31 decembrie 2010.
"Din acest motiv sfătuiesc atât pe angajatori cât şi pe angajaţi, ca în cazul încetării unui raport de muncă să elibereze, respectiv să solicite aceste documente, fiindcă în condiţiile actuale nu se ştie niciodată dacă societatea angajatoare va mai exista sau nu peste 10-15 ani", a precizat Ionuţ Lupu, consilier juridic.
Deşi societăţile comerciale au obligaţia păstrării documentelor privind salariaţii şi statele de plată pe un termen de 50 de ani, foarte mulţi comercianţi nu fac acest lucru. În cazul în care o societate intră în faliment sau dizolvarea societăţii se face din iniţiativa asociaţilor aceste documente trebuiesc predate la arhiva de stat.
"Însă,