“Oraşul în care nu se întâmplă nimic”, aşa cum e văzută adesea capitala Băniei, intră cu o întârziere serioasă în primul eşalon al oraşelor atrăgătoare pentru investitorii străini.
Craiova nu are niciun mall. La începutul lui 2009, portughezii de la Sonae Sierra au întrerupt construcţia Agora Mall, din cauza lipsei finanţărilor. Aşadar, probabil cel mai trâmbiţat astfel de proiect din Oltenia zace, de atunci, în stadiul de fundaţie. Mult mai avansate sunt lucrările la centrul comercial West Gate Center, aflat în curtea dezvoltatorului austriac Immoeast. Mall-ul trebuia să-şi deschidă porţile încă din 2009, însă este în continuare tras pe linie moartă, tot din cauza accesului dificil la finanţare.
În altă arie de activitate, Craiova se laudă cu prezenţa tututor marilor jucători din retail. Cu o excepţie majoră şi, pe alocuri, inexplicabilă: Carrefour. Lanţul francez de hypermarketuri a ajuns în Focşani şi în Drobeta-Turnu Severin (ambele cu circa 106.000 de locuitori), însă a ocolit oraşul-reşedinţă al Doljului, cu o populaţie de aproape trei ori mai mare.
Per total, investiţia Ford din 2007 este singura de până acum care a dat speranţe serioase autorităţilor şi locuitorilor deopotrivă. Şi în acest caz, însă, cei care au sperat în crearea bruscă şi serioasă de locuri de muncă mai au de aşteptat încă, zecile de furnizori de componente auto despre care se presupunea că vor invada Oltenia lăsându-se încă aşteptaţi, chiar dacă lucrurile au început, uşor uşor, să mişte.
Pas cu pas…
Ieri, dezvoltatorul K&S Developments şi Auchan România au anunţat perfectarea tranzacţiei cu Electroputere, în vederea construirii mall-ului Electroputere Parc Craiova, contra unei sume de circa 37 de milioane de euro. Potrivit lui Kris Carton, negocierile dinaintea semnării contractului au durat zece luni, iar investiţia totală se va ridica la 90 de