Utilizarea unui abonament telefonic neadaptat nevoilor organizaţiei atrage costuri suplimentare de până la 300.000 de euro anual, conform unei analize Lasting Software, dezvoltatorul unitel.
Posibilitatea de a analiza apelurile între diferite reţele, atât prin prisma volumului cât şi prin cea a costurilor, evidenţa transparentă a abonamentelor şi liniilor nefolosite, vizualizarea exceselor, accesul la instrumente, care permit compararea obiectivă a diverselor oferte, sunt doar câteva dintre facilităţile pentru care multinaţionalele şi companiile multilocaţie solicită frecvent optimizarea pachetelor de telefonie.
„Concret, optimizarea pachetului de telefonie înseamnă: identificarea şi eliminarea liniilor telefonice fără trafic, renegocierea tarifelor cu operatorii de telefonie în conformitate cu modelul de comunicare a companiei şi alocarea corespunzătoare a bugetelor, în funcţie de cerinţele fiecărui departament, pe funcţii şi chiar pentru fiecare angajat în parte. Cea mai mare economie din 2010, ca urmare a optimizării pachetului de telefonie s-a realizat pentru o instituţie bancară, cu peste 3.000 de angajaţi. Deschiderea şi implicarea acesteia a facilitat întregul proces, având ca rezultat diminuarea facturii anuale cu 300.000 de euro”, declară Dan Pascu, Director Soluţii IT Lasting Group.
Această „adaptare” a abonamentului telefonic începe cu integrarea informaţiilor obţinute din examinarea facturilor şi monitorizarea centralelor telefonice. Urmeaza, apoi, analiza costurilor aferente unei anumite perioade de timp (an, semestru) şi conturarea tiparului de comunicare.
Astfel, compania poate identifica clar, pentru fiecare apel, reţeaua apelantului şi a persoanei apelate, locaţia geografică şi tipul apelului (voce, date, sms, mms). Pot fi realizate simulări pe diferite scenarii, ce presupun înlocuirea valorilor parametrilor cheie: operat