Constanţa ar putea deveni în următoarele 18 luni al doilea cel mai aglomerat oraş din ţară pe segmentul comercial, după Suceava, în condiţiile în care două malluri noi sunt în prezent în construcţie - Maritimo şi Cora -, care vor duce investiţiile în centre comerciale şi hipermarketuri din oraş la aproape 500 de milioane de euro.
Constanţa este unul dintre cele mai mari oraşe din România, cu o populaţie de 305.000 de locuitori, salarii peste media naţională (1.304 lei lunar net la nivel de judeţ în luna septembrie) şi un şomaj de doar 5,22%.
Cu toate acestea, unul dintre avantajele strategice în competiţia cu alte oraşe pentru atragerea de investiţii este legat de cei aproximativ 500.000 de turişti care îl vizitează anual şi care petrec în medie 4 nopţi în oraş, timp în care pot face şi cumpărături.
În prezent în Constanţa sunt operaţionale proiectul Tomis Mall, care beneficiază de cea mai bună poziţie, în centrul oraşului, mallul City Park, de lângă parcul Tăbăcăriei şi galeria comercială TOM, situată pe bulevardul Tomis. Pe lângă aceste proiecte, în oraş mai sunt funcţionale două hipermarketuri Real, un Kaufland şi unităţi cash & carry ale operatorilor Metro şi Selgros.
Auchan va deveni un nou jucător important pe această piaţă în toamna anului viitor, când va fi inaugurat proiectul Maritimo, în timp ce Cora a anunţat că va finaliza în prima jumătate a anului 2012 un centru comercial propriu, în care va deschide şi un hipermarket propriu.
Pentru a face faţă competiţiei în creştere din următoarea perioadă, proprietarii proiectelor existente au început să "ia măsuri", astfel că francezii de la Catinvest, proprietarul centrului TOM, intenţionează să dezvolte un parc de retail până în 2012.
Cea mai importantă mişcare va fi atragerea retailerului de mobilier Kika în cadrul proiectului, care ar urma să deschidă în decurs de un an un mag