Numărul disponibilizărilor de la Finanţe şi din structurile subordonate nu a fost încă stabilit oficial, spune Gheorghe Ialomiţianu, ministrul Finanţelor, după ce în urmă cu două zile s-a vorbit despre peste 6.000 de persoane. "Există un proiect în derulare. În funcţie de analiza privind buna funcţionare a ministerului, se va ajunge la un anumit număr de personal, optim, pentru ca Ministerul de Finanţe şi instituţiile din subordine să funcţioneze eficient", a declarat Gheorghe Ialomiţianu, citat de Mediafax. Practic, programul de restructurare a început deja la Ministerul de Finanţe. Un grup de lucru din cadrul ministerului, cu experţi de la Banca Mondială şi Fondul Monetar Internaţional, va stabili de câţi angajaţi are nevoie instituţia, scopul fiind reducerea birocraţiei. Pe lista anunţată de Ialomiţianu se află Vama, Garda Financiară şi Trezoreria, unde în 2011 urmează să lucreze mai puţini oameni decât acum, după informatizarea activităţii de administraţie publică. "Am făcut paşi importanţi, şi începând cu 25 februarie se depune o declaraţie unică, nu cinci declaraţii şi, deci, avem nevoie de un număr mai redus de personal", a explicat ministrul.
Ministrul a reamintit de înfiinţarea Consiliului de politici fiscale, instituţie în sarcina căreia va cădea şi rescrierea Codului Fiscal. Nu este însă vorba despre un nou Cod Fiscal, a explicat oficialul, ci de o adaptare a principiilor generale privind fiscalitatea la realităţile actuale. Din Consiliu vor face parte reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai Camerei de Comerţ.
Numărul disponibilizărilor de la Finanţe şi din structurile subordonate nu a fost încă stabilit oficial, spune Gheorghe Ialomiţianu, ministrul Finanţelor, după ce în urmă cu două zile s-a vorbit despre peste 6.000 de persoane. "Există un proiect în derulare. În funcţie de analiza privind buna funcţionare a ministerului, se va