Se poate spune că Moş Nicolae a adus, la Ateneu, un nou concert al Orchestrei Medicilor „Ermil Nichifor“, un dar frumos pentru premianţii Societăţii Române de Medicină Internă şi, deopotrivă, pentru cei care i-au aplaudat. Interniştii, răsplătiţi pentru performanţele deosebite din anul care tocmai se încheie, au audiat, din partea colegilor care, lăsând pentru o clipă halatele albe, au (re)devenit instrumentişti, pagini celebre din opere, interpretate cu dăruire şi entuziasm, ca de obicei cu Iosif Ion Prunner la pupitru. (...) Un repertoriu aparte faţă de concertele lor tradiţionale, incluzând de această dată secvenţe pline de farmec, dinamism, culoare şi poezie, precum uverturile operelor Ruslan şi Ludmila de Glinka şi Nabucco de Verdi sau, evocând eleganţa saloanelor de altădată, Invitaţie la vals de Weber şi Valsul din opera Evgheni Oneghin de Ceaikovski, dar şi romanticul Adagio din baletul Spartacus de Haciaturian. Momentele orchestrale au alternat cu cele în care ansamblul a acompaniat tineri solişti mai mult sau mai puţin experimentaţi, dar dornici să ne convingă de calităţile lor. Agreabilă ca apariţie, mai modestă vocal, soprana Iustina Paraschiv a abordat aria din Don Pasqual Publicitate e de Donizetti, iar tenorul Cezar Sanchez a etalat un glas generos, chiar frumos, din păcate „dublat“ de incertitudini şi aproximaţii ritmice şi de tempo, care au pus la grea încercare Orchestra în ariile din Tosca şi Turandot, dar şi în duetul dintr-o altă operă de Puccini – Boema –, în care partenera sa de scenă, soprana Irina Iordăchescu, s-a străduit să îl echilibreze cumva sub acest aspect. Dar solista Operei Naţionale s-a simţit mult mai în largul său în Muzica de George Grigoriu (de fapt, o arie dintr-o operetă), cei trei regăsindu-se apoi în nelipsitul Brindisi din opera Traviata de Verdi, făcând, ca întotdeauna, deliciul publicului. Un bun prilej pentru