Piaţa locală de publicitate online a crescut în primul semestru din 2010 cu 65% faţă de anul 2009, la 42 mil. lei (10 mil. euro), potrivit unui studiu realizat de PwC şi IAB România, o asociaţie care reuneşte agenţii şi publisheri autohtoni. Cifra nu include veniturile obţinute de jucători precum Google sau Yahoo!. Piaţa a crescut cu 6% faţă de a doua jumătate a anului 2009. Piaţa totală de publicitate, inclusiv print şi TV, este estimată la circa 300 - 310 mil. euro în 2010. Avansul din prima jumătate a anului poate fi explicat prin faptul că o parte a bugetelor a fost redirecţionată din alte medii către online, crede Laurenţiu Dumitrescu, managing director al Digital Star, agenţia de publicitate interactivă din cadrul Leo Burnett, ale cărei venituri au crescut în această perioadă cu 30%. "Clienţii folosesc în continuare foarte mult TV-ul, dar spre deosebire de anii anteriori când în mix intra şi printul, de exemplu, acum internetul ia locul celorlaltor medii", adaugă el. Alex Vişa, managing partner Hyperactive, agenţie parte a grupului Lowe, crede că "avansul de 65%, deşi spectaculos ca procent, nu e relevant. Prima jumătate a lui 2009 a fost un caz special, fiind primul semestru de criză autentică în România când toate sectoarele pieţei publicitare au cunoscut un regres puternic, investiţiile coborând aproape de zero în primul trimestru al acelui an. Mai relevantă şi interesantă mi se pare creşterea de 24% faţă de primul semestru din 2008 (24% creştere în lei, 9% în euro), o perioadă bună pentru piaţa de online şi un punct de referinţă mult mai credibil". Cei mai importanţi clienţi ai agenţiei Hyperactive sunt companiile Ferrero, Unilever şi Orange România.
Piaţa locală de publicitate online a crescut în primul semestru din 2010 cu 65% faţă de anul 2009, la 42 mil. lei (10 mil. euro), potrivit unui studiu realizat de PwC şi IAB România, o aso