Opel a lansat în România varianta break a modelului Astra. Purtând numele Astra ST (Sports Tourer), modelul poate fi comandat cu o gamă amplă de sisteme de propulsie ce cuprinde nouă motorizări cu consum eficient care asigură puteri între 95 CP şi 180 CP. Tehnologia Start/Stop va fi introdusă mai întâi la motorul 1.3 CDTI - 95 CP la începutul anului viitor, rezultând emisii de CO2 de numai 109 g/km.
Spre deosebire de varianta hatchback, Astra ST are o caroserie complet nouă de la montanții B către spate. Caracterul atletic al modelului Sports Tourer este ilustrat de linia unică a geamului care se îngustează spre montantul D şi de linia pronunţată a aripilor, care culminează cu blocurile optice spate late şi sculptate, care conferă un aspect de musculatură tonifiată.
Imaginea elegantă este accentuată de barele de acoperiş lungi, subţiri, care se îndreaptă lin spre spoilerul de acoperiş lat, integrat în partea superioară a hayonului. Unghiul său ascuţit ajută la crearea unui profil dinamic care se află în echilibru perfect cu stilul impetuos al părţii frontale. Motivul tăişului, tipic pentru Astra, sculptat în partea laterală înainte de roţile spate, contribuie la senzaţie de mişcare.
Astra Sports Tourer este primul station wagon compact din afara segmentului premium care oferă o funcţie de pliere a scaunelor cu comandă de la distanţă. Această facilitate ergonomică oferită de scaunele spate FlexFold permite mărirea capacităţii de încărcare de la 500 la 1.550 de litri, apăsând pur şi simplu un buton.
Acesta eliberează şi coboară automat fiecare secţiune a banchetei rabatabile fracţionat 60/40. Nu mai este necesar să înconjuraţi autovehiculul pentru a coborî separat fiecare spătar. Inginerii Opel au proiectat, de asemenea, sistemul să funcţioneze fără să trebuiască să îndepărtaţi mai întâi centurile de siguranţă de pe