Eruptia vulcanului Eyjafjallajokull de anul acesta, care a perturbat traficul aerian in toata Europa, a avut si un efect pozitiv neasteptat pentru economia Islandei: turismul a crescut cu 16%, in primele luni ale lui 2010.
In aprilie, dupa eruptia vulcanului, parea ca Islanda este aproape de a se scufunda in mare: fermierii au fost stramutati din pricina inundatiilor si cenusei, iar aeroportul Keflavik a fost inchis cateva zile din pricina vantului care a adus cenusa in zona: doar o mica incovenienta, fata de haosul produs de norul de cenusa in traficul aerian din tarile europene.
Insa pe masura ce lava s-a racit si vulcanul a adormit, au inceput sa soseasca turistii. Islandezii au inceput sa se ofere ca ghizi pentru turistii dornici sa vada vulcanul si cateva vai pline de cenusa care au ramas in urma eruptiei.
Pana in vara acestui an, numarul de turisti care soseau la Eyjafjallajokull a ajuns sa fie la fel de mare ca cei dornici sa vada spa-ul Laguna Albastra (cel mai popular obiectiv turistic al tarii), arata MarketWatch.
Agentiile de turism din Statele Unite, in special, fac reclama excursiilor la vulcanul din Islanda, iar in 2011 se asteapta o crestere de 20% a turismului, in conditiile in care si efectele crizei s-au diminuat. Islandezii s-au orientat rapid dupa eruptie, vanzand pe Internet si in magazine de suveniruri sticlute cu cenusa vulcanica.
In plus, si fermierii spun ca au avut de castigat in urma eruptiei: cenusa vulcanica pare sa fi incalzit mai mult solul, accelerand cresterea plantelor si crescand productia agricola.
Eruptia vulcanului Eyjafjallajokull de anul acesta, care a perturbat traficul aerian in toata Europa, a avut si un efect pozitiv neasteptat pentru economia Islandei: turismul a crescut cu 16%, in primele luni ale lui 2010.
In aprilie, dupa eruptia v